Ό,τι ν’ ακούω με το δεξιό μου αυτί / με μάτι αριστερό το βλέπω.
Κι ό,τι καταπιάνεται ο νους να στοχαστεί, / οι χτύποι της καρδιάς το λένε πρώτοι. (Κ. Βάρναλης)

Iran Film Festival: από τη NEW STAR και το μορφωτικό κέντρο της πρεσβείας του Ιράν

Για πρώ­τη φορά στην Ελλά­δα,  1η — 6 Φεβ στο studio new star art cinema

Η New Star σε συνερ­γα­σία με το Μορ­φω­τι­κό Κέντρο της Πρε­σβεί­ας του Ιράν διορ­γα­νώ­νει στο STUDIO new star art cinema το 1ο ATHENS – IRAN FILM FESTIVAL, παρου­σιά­ζο­ντας ται­νί­ες από το Ιράν με ελεύ­θε­ρη είσοδο.

  • Την έναρ­ξη του Φεστι­βάλ θα χαι­ρε­τί­σει ο πρέ­σβης Ιράν, Malek Hossein Givzad.
  • Ανα­λυ­τι­κό ημε­ρή­σιο πρό­γραμ­μά καθώς και παράλ­λη­λες εκδη­λώ­σεις θα ανα­κοι­νω­θούν τις επό­με­νες ημέρες.

Θα προ­βλη­θούν οι ταινίες:

Henas – 2022 του HosseinDarabi _1ω +42λ: βιο­γρα­φι­κό ται­νία που αφη­γεί­ται την ιστο­ρία των ρομα­ντι­κών προ­σπα­θειών μιας γυναί­κας να βγά­λει τη ζωή της από την αβε­βαιό­τη­τα και την ταρα­χή. Η ιστο­ρία είναι αλη­θι­νή της ζωής του πυρη­νι­κού επι­στή­μο­να, Dariush Rezainejad (σσ. δολο­φο­νή­θη­κε στην πρω­τεύ­ου­σα της χώρας Τεχε­ρά­νη, σύμ­φω­να με ανα­φο­ρές σε ιρα­νι­κά μέσα ενη­μέ­ρω­σης. Ο Ντά­ριους Ρεζάι-Νετζάντ σκο­τώ­θη­κε μπρο­στά από το σπί­τι του στα ανα­το­λι­κά της πόλης, όταν δύο ένο­πλοι με μοτο­σι­κλέ­τες άνοι­ξαν πυρ _το Αλ Τζα­ζί­ρα, ανέ­φε­ρε –μιλώ­ντας με μάρ­τυ­ρες, ότι και η σύζυ­γος του τραυ­μα­τί­στη­κε επί­σης και μετα­φέρ­θη­κε σε κοντι­νό νοσο­κο­μείο. Σύμ­φω­να με το πρα­κτο­ρείο ειδή­σε­ων Fars, εργα­ζό­ταν για το υπουρ­γείο Άμυ­νας και είχε δεσμούς με το πυρη­νι­κό πρό­γραμ­μα της χώρας). Με μια ελεύ­θε­ρη ερμη­νεία της ζωής του μάρ­τυ­ρα, ο Hossein Darabi απει­κο­νί­ζει τα προ­βλή­μα­τα και τις συγκρού­σεις της ζωής του πριν από το θάνα­τό του, με βάση μαρ­τυ­ρί­ες της συζύ­γου του Shohreh, οπό­τε η ται­νία έχει γυναι­κεία δομή και ατμό­σφαι­ρα. Οι πολε­μι­κές σκη­νές δεν είναι τόσες πολ­λές, οπό­τε το ακα­τάλ­λη­λη για ανή­λι­κους (κάτω των 13) έχει να κάνει με πολι­τι­κή επι­λο­γή της δια­νο­μής – δεν ισχύ­ει για τη  NEW STAR

Τρε­λό Κάστρο (Rokhe Divaneh– 2015) του Abolhassan Davoodi _1ω 50λ: Μια ομά­δα ανθρώ­πων που γνω­ρί­στη­καν στα μέσα κοι­νω­νι­κής δικτύ­ω­σης ανα­γκά­ζο­νται να συνερ­γα­στούν όταν ένας από αυτούς θα δια­πρά­ξει ένα έγκλη­μα το οποίο αν δεν λυθεί, θα τους αφο­ρά όλους.

Η ρομα­ντι­κή ιστο­ρία του Εμάντ και της Τού­μπα – 2021 σκη­νο­θε­σία KavehSabbaghzade _ 1ω 40λ: Όταν η μοί­ρα έφε­ρε κοντά τον Εμάντ και την Τού­μπα για πρώ­τη φορά, και οι δύο ήξε­ραν πολύ καλά ότι η αγά­πη είναι περισ­σό­τε­ρο δεξιό­τη­τα παρά ενθου­σια­σμός και χτυποκάρδια.

Η τάφρος νού­με­ρο 143 – 2014 Σκη­νο­θέ­της: NargesAbyar _1ω 34λ: Η Ολφάτ μεγα­λώ­νει τα παι­διά της σε δύσκο­λες συν­θή­κες. Έχει μια κόρη κι έναν γιο τον Γιού­νες, που εργά­ζε­ται στο ορυ­χείο χαλ­κού στην περιο­χή του Κερ­μάν. Μια μέρα, η Ολφάτ βρί­σκει στο σπί­τι ένα σημεί­ω­μα που γρά­φει «Οι φίλοι μου και εγώ θα πάμε στον πόλε­μο ως στρα­τιώ­τες». Όταν η επι­χεί­ρη­ση Valfajr  απο­τυγ­χά­νει, έρχο­νται καλά νέα για τον φίλο του Γιού­νες, αλλά η Ολφάτ περι­μέ­νει ακό­μη τον δικό της γιο να επι­στρέ­ψει. Καθώς ανα­κα­λύ­πτει ότι το ραδιό­φω­νο του Ιράκ ανα­κοι­νώ­νει τα ονό­μα­τα των Ιρα­νών αιχ­μα­λώ­των, δένει το ραδιό­φω­νο στην πλά­τη της και το μετα­φέ­ρει παντού.

Ο Σωμα­το­φύ­λα­κας – 2016 Σκη­νοθ. EbrahimHatamikia _ 1ω 45λ Ένας κυβερ­νη­τι­κός σωμα­το­φύ­λα­κας προ­στα­τεύ­ει έναν πολι­τι­κό από τρο­μο­κρα­τι­κή επί­θε­ση αλλά αμφι­σβη­τεί­ται η αφο­σί­ω­ση στη δου­λειά του.

Πισί­να ζωγρα­φι­κής – 2013 Σκη­νοθ Maziar Miri _ 1ω 32λ: H Maryam και o Reza προ­σπα­θούν να κάνουν το καλύ­τε­ρο στη ζωή τους, αλλά συνα­ντούν πολ­λά εμπό­δια που οφεί­λο­νται στη νοη­τι­κή υστέ­ρη­ση και των δύο. Ο γιος τους Soheil γεν­νή­θη­κε χωρίς την ίδια ιδιαι­τε­ρό­τη­τα και αρχι­κά δεν συνει­δη­το­ποιεί πόσο δια­φέ­ρουν οι γονείς του από τους άλλους ενή­λι­κες, μέχρι που αρχί­ζει να μεγα­λώ­νει. Αυτό οδη­γεί σε επι­πλο­κές όταν οι δάσκα­λοί του ζητή­σουν από τη μητέ­ρα του να έρθει στο σχο­λείο για μια συνά­ντη­ση δασκά­λων- γονέ­ων, όπου ο Soheil φοβά­ται ότι οι γονείς του θα τον ντρο­πιά­σουν. Έτσι, ο Soheil περ­νά­ει όλο και περισ­σό­τε­ρο χρό­νο με τον Amirali, το γιο του δασκά­λου του, και τελι­κά μετα­κο­μί­ζει μαζί τους, αφό­του ο πατέ­ρας του χάσει τη δου­λειά του.

FLICKR με Αφίσες/Φωτογραφίες/Banner του Φεστι­βάλ _ ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΑτέχνως info

Δεί­τε και σήμε­ρα στην ΕΤ3 _23:00  _Ιράν _Περί­πτω­ση Συνεί­δη­σης (Α’ Τηλε­ο­πτι­κή Μετά­δο­ση) _Bedoone Tarikh, Bedoone Emza No Date, No Signature (2017) Δρα­μα­τι­κή ται­νία παρα­γω­γής Ιράν του Vahid Jalilvand 2017, διάρ­κειας 101΄.

Μια ελε­γεία για τον άνθρω­πο, που ο αστι­κός καθω­σπρε­πι­σμός εξα­φα­νί­ζει και συν­θλί­βει. Ένας ευυ­πό­λη­πτος ιατρο­δι­κα­στής ο Δρ Kahve Nariman _αρμόδιος και για αυτο­ψί­ες σε ύπο­πτους θανά­τους, εμπλέ­κε­ται σε ένα τρο­χαίο, με μια οικο­γέ­νεια φτω­χο­διά­βο­λων _όλοι πάνω σ΄ ένα μηχα­νά­κι (το αντρό­γυ­νο και δύο παι­διά) όπου τραυ­μα­τί­ζει ένα οχτά­χρο­νο αγο­ρά­κι. Δε θέλει αστυ­νο­μί­ες για­τί υπάρ­χει πρό­βλη­μα με την ασφά­λεια του αυτο­κι­νή­του και προ­τί­θε­ται να πλη­ρώ­σει απο­ζη­μί­ω­ση στον πατέ­ρα του παι­διού, από τον οποίο ζητά­ει  και να το μετα­φέ­ρει στο νοσο­κο­μείο. Εις μάτην … Το άλλο πρωί, βρί­σκει στο νοσο­κο­μείο το πτώ­μα του αγο­ριού που έχει μετα­φερ­θεί εκεί για αυτο­ψία, με πρώ­τη γνω­μά­τευ­ση (από ένα συνά­δελ­φό καθώς τη σύζυ­γό του) να δεί­χνει θάνα­το από δηλη­τη­ρί­α­ση. Ακο­λου­θεί ανα­πα­ρά­στα­ση για το χαλα­σμέ­νο φαγη­τό, με τους εκπρο­σώ­πους αστυ­νο­μί­ας και διω­κτι­κών αρχών να λει­τουρ­γούν εκβια­στι­κά και να φιμώ­νουν το κατη­γο­ρού­με­νο και τρα­γι­κό κάδρο τη γυναί­κα του Ένα εκλε­κτό δείγ­μα του κινη­μα­το­γρά­φου των (ανύ­παρ­κτων για τους αστούς) ηθι­κών διλημ­μά­των, μπο­λια­σμέ­νo με την ιρα­νι­κή κινη­μα­το­γρα­φι­κή παρά­δο­ση της ενδε­λε­χούς μελέ­της χαρα­κτή­ρων …και η ζωή συνε­χί­ζε­ται _όπου φτω­χός κι η μοί­ρα του. Με πολύ καλά τα πλά­να της κοι­νω­νι­κής αντί­θε­σης (δεί­τε τα από­σπα­σμα video)

  • Βρα­βείο Σκη­νο­θε­σί­ας, Βρα­βείο Α΄ Ανδρι­κού Ρόλου – Τμή­μα «Orizzonti», Φεστι­βάλ Βενε­τί­ας 2017, Ιταλία
  • Αργυ­ρός Αλέ­ξαν­δρος — Ειδι­κό Βρα­βείο Κρι­τι­κής Επι­τρο­πής, 58ο Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου Θεσ­σα­λο­νί­κης 2017
  • Βρα­βείο FIPRESCI Καλύ­τε­ρης Ται­νί­ας, 58ο Φεστι­βάλ Κινη­μα­το­γρά­φου Θεσ­σα­λο­νί­κης 2017
  • Επί­ση­μη πρό­τα­ση του Ιράν για Όσκαρ Ξενό­γλωσ­σης ται­νί­ας 2019
  • Δια­θέ­σι­μο στο ERTFLIX.

 

Μοι­ρα­στεί­τε το:

Μετάβαση στο περιεχόμενο