Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 1η — 6 Φεβ στο studio new star art cinema
Η New Star σε συνεργασία με το Μορφωτικό Κέντρο της Πρεσβείας του Ιράν διοργανώνει στο STUDIO new star art cinema το 1ο ATHENS – IRAN FILM FESTIVAL, παρουσιάζοντας ταινίες από το Ιράν με ελεύθερη είσοδο.
- Την έναρξη του Φεστιβάλ θα χαιρετίσει ο πρέσβης Ιράν, Malek Hossein Givzad.
- Αναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμά καθώς και παράλληλες εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
Θα προβληθούν οι ταινίες:
Henas – 2022 του HosseinDarabi _1ω +42λ: βιογραφικό ταινία που αφηγείται την ιστορία των ρομαντικών προσπαθειών μιας γυναίκας να βγάλει τη ζωή της από την αβεβαιότητα και την ταραχή. Η ιστορία είναι αληθινή της ζωής του πυρηνικού επιστήμονα, Dariush Rezainejad (σσ. δολοφονήθηκε στην πρωτεύουσα της χώρας Τεχεράνη, σύμφωνα με αναφορές σε ιρανικά μέσα ενημέρωσης. Ο Ντάριους Ρεζάι-Νετζάντ σκοτώθηκε μπροστά από το σπίτι του στα ανατολικά της πόλης, όταν δύο ένοπλοι με μοτοσικλέτες άνοιξαν πυρ _το Αλ Τζαζίρα, ανέφερε –μιλώντας με μάρτυρες, ότι και η σύζυγος του τραυματίστηκε επίσης και μεταφέρθηκε σε κοντινό νοσοκομείο. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Fars, εργαζόταν για το υπουργείο Άμυνας και είχε δεσμούς με το πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας). Με μια ελεύθερη ερμηνεία της ζωής του μάρτυρα, ο Hossein Darabi απεικονίζει τα προβλήματα και τις συγκρούσεις της ζωής του πριν από το θάνατό του, με βάση μαρτυρίες της συζύγου του Shohreh, οπότε η ταινία έχει γυναικεία δομή και ατμόσφαιρα. Οι πολεμικές σκηνές δεν είναι τόσες πολλές, οπότε το ακατάλληλη για ανήλικους (κάτω των 13) έχει να κάνει με πολιτική επιλογή της διανομής – δεν ισχύει για τη NEW STAR
Τρελό Κάστρο (Rokhe Divaneh– 2015) του Abolhassan Davoodi _1ω 50λ: Μια ομάδα ανθρώπων που γνωρίστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναγκάζονται να συνεργαστούν όταν ένας από αυτούς θα διαπράξει ένα έγκλημα το οποίο αν δεν λυθεί, θα τους αφορά όλους.
Η ρομαντική ιστορία του Εμάντ και της Τούμπα – 2021 σκηνοθεσία KavehSabbaghzade _ 1ω 40λ: Όταν η μοίρα έφερε κοντά τον Εμάντ και την Τούμπα για πρώτη φορά, και οι δύο ήξεραν πολύ καλά ότι η αγάπη είναι περισσότερο δεξιότητα παρά ενθουσιασμός και χτυποκάρδια.
Η τάφρος νούμερο 143 – 2014 Σκηνοθέτης: NargesAbyar _1ω 34λ: Η Ολφάτ μεγαλώνει τα παιδιά της σε δύσκολες συνθήκες. Έχει μια κόρη κι έναν γιο τον Γιούνες, που εργάζεται στο ορυχείο χαλκού στην περιοχή του Κερμάν. Μια μέρα, η Ολφάτ βρίσκει στο σπίτι ένα σημείωμα που γράφει «Οι φίλοι μου και εγώ θα πάμε στον πόλεμο ως στρατιώτες». Όταν η επιχείρηση Valfajr αποτυγχάνει, έρχονται καλά νέα για τον φίλο του Γιούνες, αλλά η Ολφάτ περιμένει ακόμη τον δικό της γιο να επιστρέψει. Καθώς ανακαλύπτει ότι το ραδιόφωνο του Ιράκ ανακοινώνει τα ονόματα των Ιρανών αιχμαλώτων, δένει το ραδιόφωνο στην πλάτη της και το μεταφέρει παντού.
Ο Σωματοφύλακας – 2016 Σκηνοθ. EbrahimHatamikia _ 1ω 45λ Ένας κυβερνητικός σωματοφύλακας προστατεύει έναν πολιτικό από τρομοκρατική επίθεση αλλά αμφισβητείται η αφοσίωση στη δουλειά του.
Πισίνα ζωγραφικής – 2013 Σκηνοθ Maziar Miri _ 1ω 32λ: H Maryam και o Reza προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο στη ζωή τους, αλλά συναντούν πολλά εμπόδια που οφείλονται στη νοητική υστέρηση και των δύο. Ο γιος τους Soheil γεννήθηκε χωρίς την ίδια ιδιαιτερότητα και αρχικά δεν συνειδητοποιεί πόσο διαφέρουν οι γονείς του από τους άλλους ενήλικες, μέχρι που αρχίζει να μεγαλώνει. Αυτό οδηγεί σε επιπλοκές όταν οι δάσκαλοί του ζητήσουν από τη μητέρα του να έρθει στο σχολείο για μια συνάντηση δασκάλων- γονέων, όπου ο Soheil φοβάται ότι οι γονείς του θα τον ντροπιάσουν. Έτσι, ο Soheil περνάει όλο και περισσότερο χρόνο με τον Amirali, το γιο του δασκάλου του, και τελικά μετακομίζει μαζί τους, αφότου ο πατέρας του χάσει τη δουλειά του.
FLICKR με Αφίσες/Φωτογραφίες/Banner του Φεστιβάλ _ ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Δείτε και σήμερα στην ΕΤ3 _23:00 _Ιράν _Περίπτωση Συνείδησης (Α’ Τηλεοπτική Μετάδοση) _Bedoone Tarikh, Bedoone Emza No Date, No Signature (2017) Δραματική ταινία παραγωγής Ιράν του Vahid Jalilvand 2017, διάρκειας 101΄.
Μια ελεγεία για τον άνθρωπο, που ο αστικός καθωσπρεπισμός εξαφανίζει και συνθλίβει. Ένας ευυπόληπτος ιατροδικαστής ο Δρ Kahve Nariman _αρμόδιος και για αυτοψίες σε ύποπτους θανάτους, εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, με μια οικογένεια φτωχοδιάβολων _όλοι πάνω σ΄ ένα μηχανάκι (το αντρόγυνο και δύο παιδιά) όπου τραυματίζει ένα οχτάχρονο αγοράκι. Δε θέλει αστυνομίες γιατί υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια του αυτοκινήτου και προτίθεται να πληρώσει αποζημίωση στον πατέρα του παιδιού, από τον οποίο ζητάει και να το μεταφέρει στο νοσοκομείο. Εις μάτην … Το άλλο πρωί, βρίσκει στο νοσοκομείο το πτώμα του αγοριού που έχει μεταφερθεί εκεί για αυτοψία, με πρώτη γνωμάτευση (από ένα συνάδελφό καθώς τη σύζυγό του) να δείχνει θάνατο από δηλητηρίαση. Ακολουθεί αναπαράσταση για το χαλασμένο φαγητό, με τους εκπροσώπους αστυνομίας και διωκτικών αρχών να λειτουργούν εκβιαστικά και να φιμώνουν το κατηγορούμενο και τραγικό κάδρο τη γυναίκα του Ένα εκλεκτό δείγμα του κινηματογράφου των (ανύπαρκτων για τους αστούς) ηθικών διλημμάτων, μπολιασμένo με την ιρανική κινηματογραφική παράδοση της ενδελεχούς μελέτης χαρακτήρων …και η ζωή συνεχίζεται _όπου φτωχός κι η μοίρα του. Με πολύ καλά τα πλάνα της κοινωνικής αντίθεσης (δείτε τα απόσπασμα video)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας, Βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου – Τμήμα «Orizzonti», Φεστιβάλ Βενετίας 2017, Ιταλία
- Αργυρός Αλέξανδρος — Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2017
- Βραβείο FIPRESCI Καλύτερης Ταινίας, 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2017
- Επίσημη πρόταση του Ιράν για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας 2019
- Διαθέσιμο στο ERTFLIX.